Vakantiebeurs 2024: Nederlander snakt massaal naar vakantie en persoonlijk reisadvies

Vakantiebeurs 2024: Nederlander snakt massaal naar vakantie en persoonlijk reisadvies

Utrecht, 16 januari 2024 – Nederlanders hebben dit jaar weer volop vakantieplannen en er was dan ook veel animo voor de Vakantiebeurs in Koninklijke Jaarbeurs. De Vakantiebeurs trok dit jaar ruim 71.000 bezoekers. Een groei van 9 procent ten opzichte van vorig jaar. Tijdens de 53ste editie stonden meer dan 1.000 reisorganisaties, hotels en vakantiebestemmingen klaar om bezoekers te inspireren met reisinformatie. De vraag naar persoonlijk reisadvies was dit jaar enorm. Zowel de exposanten als de organisatie kijken zeer tevreden terug. 

Een beurs voor vakgenoten en reislustige bezoekers
Tessa Hoogduin van Meerman Manager Campaign & Partnerships Corendon: “We sloten de laatste dag van de Vakantiebeurs af met een heel positief gevoel. Niet alleen was het event een goede plek om de officiële wisseling van onze directie te presenteren, daarnaast hebben we veel relaties, vakgenoten en niet onbelangrijk onze klanten of potentiële klanten gezien. Er was enorm veel belangstelling voor onze bestemmingen met name Curaçao. 2024 belooft een mooi jaar te worden voor Corendon.” Ook Hugo van Drie, directeur Nordics kijkt met een positief gevoel terug: “Scandinavië is hot en dat hebben we geweten ook. We hebben zoveel leuke, enthousiaste, reislustige mensen gesproken die met ons Scandinavië willen ontdekken.” 

Marleen Rompen, beursmanager Vakantiebeurs: “Na vijf dagen vol reisinspiratie en entertainment zijn de deuren gesloten. We hebben genoten van de volle gangpaden, zes beurshallen volop avontuur, het entertainment bij het Dutch Travel Week festival, de blije gezichten van bezoekers, exposanten en partners. Als team zijn we trots op wat we hebben neergezet en dat we zijn gegroeid ten aanzien van de vorige editie.”

Vakantiebeurs-bezoekers halen ruim 10.000 euro op voor het Prinses Máxima Centrum
Vakantiebeurs haalt met haar 53ste editie ruim 10.000 euro op voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in Utrecht. Jaarbeurs zet zich in voor de missie van het Máxima: ieder kind met kanker genezen met optimale kwaliteit van leven. Marleen Rompen: “Bezoekers konden meedoen aan verschillende activiteiten, waaronder het prijzenfestival waarbij men reisaccessoires, tegoedbonnen, dagtrips en zelfs complete vakanties kon winnen. Het opgehaalde bedrag en de donaties uit de webshop doneren we aan het Prinses Máxima Centrum.”

Extra Vakantiebeurs Travel Trade Day in 2025
Op woensdag 10 januari ontving Koninklijke Jaarbeurs 8.150 reisprofessionals tijdens de Vakantiebeurs Travel Trade Day, voorheen de Vakdag. Hét netwerkevent in de reisbranche waar kennisdeling, inspiratie en elkaar weer live ontmoeten centraal stond. In de verschillende theaters op de beursvloer werden interessante en kwalitatieve sessies gegeven over onder andere de laatste reistrends. Marleen Rompen: “De veranderingen in de reissector en de ontwikkelingen in de wereld vragen van de reisbranche een nieuwe kijk op ondernemen. Een toekomstbestendige reisbranche vraagt nu meer om samenwerking dan ooit. Daarom heeft Jaarbeurs op basis van recent onderzoek onder de reisbranche besloten de Vakantiebeurs Travel Trade Day uit te breiden naar twee dagen. Gelijktijdig met de Vakantiebeurs Travel Trade Days vindt ook Travel & Tech plaats, het nieuwe vakevent met focus op digitalisering in de reisbranche. Travel & Tech belooft de ontmoetingsplaats te worden voor reisprofessionals om de nieuwste trends en innovaties op het gebied van digitalisering te verkennen.”

Vakantiebeurs 2025 vindt plaats van donderdag 9 tot en met zondag 12 januari 2025 in Koninklijke Jaarbeurs. De Vakantiebeurs Travel Trade Days vinden plaats op woensdag 8 en donderdag 9 januari 2025 in Koninklijke Jaarbeurs.
 

News

Utrecht zet vol in op aantrekken van internationale topcongressen
News

Utrecht fully committed to attracting leading international congresses

Putting Utrecht on the map as the city and region to organise leading international conferences and trade shows. This is the goal of the Utrecht Congress Alliance of public and private partners. It will focus on attracting events which fit the positioning of the city as ‘Utrecht, Heart of Health’, and are in line with the regional themes of Life Sciences & Health, New Digital Society and Smart Sustainability. This will be the foundation of a targeted acquisition strategy over the coming years.
Sustainability pledge Jaarbeurs VSK
News

Royal Jaarbeurs introduces Sustainability Pledge

Utrecht, 9 February 2024 - Royal Jaarbeurs is taking an ambitious step towards becoming Europe's most sustainable event organiser and facilitator by 2030. An ambition that can only be realised if forces are combined. This is why Jaarbeurs is introducing the Sustainability Pledge. By signing this Pledge, Jaarbeurs and its exhibitors promise to take their responsibility and make every effort to organise trade fairs as sustainably as possible. Today, the first exhibitors signed the Pledge during the biennial trade fair VSK 2024. Jaarbeurs is launching trade fairs in the construction and installation sector with the ambition of a circular BouwBeurs in 2027 and a circular VSK in 2028.
Beste Congreslocatie 2023
News

Royal Dutch Jaarbeurs wins gold award for Best Congress Venue for second time in a row

Utrecht, 5 February 2024 - Royal Jaarbeurs today won the national gold award for 'Best Congress Venue of the Year 2023' for the second time in a row. Initiator of the award is the trade magazine for business event venues MEETINGS. Herman Mantel, CCO Jaarbeurs: "I am extremely proud and honoured to receive the award for Best Congress Venue again. This award inspires us to keep striving for innovation, top quality service and sustainability. Thank you to everyone who contributes every day to the success of our conference venue."
Update VNU exhibitions Asia Ltd in China
News

Royal Jaarbeurs sells its share in VNU Exhibitions Asia Ltd in China to Advent International

Utrecht, 1 February 2024 –Royal Jaarbeurs operates outside of Europe in countries as diverse as Thailand, Vietnam, Indonesia, the UAE and Rwanda with renowned international events such as VIV, ILDEX and HORTI AGRI NEXT. The company has until now also been active in China via its shares in VNU Exhibitions Asia Ltd (VNU EA). Now, following a strategic reorientation, Jaarbeurs has sold its 70% share in VNU EA in China to Advent International, a major player in the global private equity sector, on 1 February. Royal Jaarbeurs will continue to develop, organise and facilitate national and international events from Utrecht and via VNU Exhibitions Asia Pacific in Bangkok.
Koninklijke Jaarbeurs
News

Royal Jaarbeurs welcomes Herman Mantel as new Chief Commercial Officer

UTRECHT, 23 October 2023 - Royal Jaarbeurs has announced the appointment of Herman Mantel as its new Chief Commercial Officer (CCO), effective 1 December 2023. He will succeed Heiko M. Stutzinger who is to become the new Managing Director of Hamburg Messe und Congress GmbH. Mantel is currently active as the general director of energy platform Connecthing, having previously worked as Digital & Data consultant at Station10 and CCO at Telegraaf Media Group.
Statiegeld Jaarbeurs duurzaam
News

Returning deposit bottles and cans at Royal Jaarbeurs

Utrecht, 2 October 2023 – Popular locations such as garden centres, airports and schools are increasingly deciding to be a collection point for deposit bottles and cans. The list now includes Royal Jaarbeurs in Utrecht where reverse vending machines give people the choice of transferring the deposit money to their own account or donating to the Princess Máxima Centre for paediatric oncology via the Tikkie online payment app.