Haal het maximale uit je event budget

Hoe haal je het maximale uit je eventbudget?

Het budget. Misschien niet het leukste onderdeel van het organiseren van een event, maar wel een onvermijdelijk én belangrijk onderdeel. Met een budget moet je keuzes maken. 

Maar hoe neem je slimme beslissingen over waar je dit geld aan uitgeeft? Waar begin je zodat jij je Return on Investment kunt verbeteren met minder budget?

Begin met de volgende tips en haal het maximale uit je budget:

  1. Begin met een visie
    Een event maakt onderdeel uit van een hogere visie: een bedrijfs- of afdelingsstrategie, campagne of doelstelling. Deze visie maakt het makkelijker om keuzes te maken in de budgetverdeling.
     

  2. Combineer, recycle en maak keuzes
    Events zijn uitermate geschikt voor het recyclen van fysieke en digitale middelen. Ook het combineren van doelstellingen en doelgroepen kan een besparing in budget opleveren.
     
  3. Zet je netwerk en stakeholders in
    Breng je netwerk in kaart en betrek ze in de eventmarketing-strategie, sponsoring plannen of als mankracht tijdens het event. Collega’s en andere stakeholders zijn al betrokken bij de organisatie en kunnen helpen bij het overbrengen van de bedrijfsvisie.

 

Budget

Wil je meer leren over dit onderwerp of andere tips voor het organiseren van succesvolle events? Download dan ons volledige whitepaper over de ROI van je beursdeelname maximaliseren!

Vul je gegevens hieronder in en je ontvangt het whitepaper met de tips zo snel mogelijk in je mailbox.

Blogs

tips congreshacks fleur lieke
Blog

Congreshacks: 3 essentiële tips voor een goede voorbereiding van je event

Een evenement organiseren is niet alleen leuk om te doen, het kan ook bijdragen aan het versterken van relaties, het opbouwen van je merk, groei stimuleren… Maar laten we eerlijk zijn: het kan ook behoorlijk stressvol zijn, vooral als je het niet vaak doet. Maak daarom eens kennis met de Jaarbeurs Congrescoaches. Vanuit hun jarenlange ervaring delen zij zogenaamde congreshacks die het organiseren van je event meteen makkelijker maken. In dit artikel nemen we je mee in de 3 essentiële onderdelen van een goede voorbereiding. Want een goede voorbereiding is het halve werk de eerste stap richting een succesvol evenement!
Lees meer
xxxx
Blog

Jaarbeurs door de ogen van Hidde Paauw

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met onze sterkste eigenschap: onze mensen. Hidde Paauw is Event Operations Manager en helpt klanten om succesvol evenementen te organiseren.
Lees meer
FleurvandenBerg Accountmanager Congressen Jaarbeurs
Blog

Jaarbeurs door de ogen van: Fleur van den Berg

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Fleur van den Berg is account- en eventmanager congressen en is lid van het ‘Jaarbeurs Green Team’. Ze adviseert klanten en medewerkers graag hoe ze een duurzaam event kunnen organiseren.
Lees meer
Elsbeth
Blog

Online reis van onze exposanten in kaart

Bij Koninklijke Jaarbeurs brengen we continu verbeteringen aan om samen met onze exposanten nog succesvollere evenementen te organiseren. We vragen daarbij input van onze klanten en bezoekers. Eén van die manieren is onze focusgroep/klantarena, waarbij we een groep exposanten uitnodigen om met elkaar en met ons over een specifiek onderwerp de diepte in te gaan en ervaringen te evalueren. Het onderwerp was deze keer het MyJaarbeurs portaal. Hét online platform waar exposanten hun deelname kunnen voorbereiden. We nodigden tien exposanten uit om hun ervaringen met ons te delen tijdens een klantfocusgroep.
Lees meer
Bo scheermeijer
Blog

Jaarbeurs door de ogen van: Bo Scheermeijer

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Bo Scheermeijer is Supervisor Hospitality en doet z’n best elke dag tenminste één iemand te verrassen met zijn positieve energie.
Lees meer
TechniShow team 2024
Blog

Een dorp bouwen met Nicole van Leeuwen in de Wereld van Jaarbeurs

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Nicole van Leeuwen is Senior Account Manager van de vakbeurs TechniShow en is verantwoordelijk voor sales, van begin tot eind. We zetten onze bouwhelm op en lopen met Nicole de beursvloer op terwijl zij ons vertelt hoe ze van een bouwtekening een dorp creëert.
Lees meer