Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Jaarbeurs speelt en hoe we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Bas Sterrenburg werkt al 12 jaar bij Jaarbeurs en vertelt over zijn werkzaamheden als account- en eventmanager. Ook stond hij aan de wieg van de opzet van Jaarbeurs Studio.
Ben jij al klaar voor de nieuwe Single-Use-Plastic (SUP) wetgeving? Als evenementenorganisator of exposant is het essentieel om goed voorbereid te zijn op de veranderingen die per 1 januari aanstaande van kracht worden. De SUP wetgeving legt een verbod op wegwerpplastic voor alle bedrijven op. Dat betekent dat er geen ruimte meer is voor plastic dat na 1 keer gebruik zijn functie verliest. In dit artikel gaan we in op hoe je je evenementen bij Koninklijke Jaarbeurs kunt voorbereiden en organiseren in het licht van deze nieuwe wetgeving.
Langs het draaiorgel aan het begin van de Jaarbeursboulevard trekt een gestage stoet bezoekers vanaf het Centraal Station op naar de 50PlusBeurs. Vijf dagen lang vult het Beurs- en congresgebouw van Koninklijke Jaarbeurs zich met iedereen die op zoek is naar informatie en inspiratie over hoe het leven mooi blijft als je ouder wordt. Sommigen komen alleen, sommigen hand in hand, een enkeling met wandelstok, rollator of geleidehond. 70 is het nieuwe 50, en dat weten de ruim 60.000 bezoekers van de 50PlusBeurs als geen ander. Twee letterlijk oude vrienden komen er al jaren. “We slaan geen editie over!”
Bij Jaarbeurs zijn we continu aan het verbeteren om samen nog succesvollere evenementen te organiseren. We vragen daarbij input van onze klanten en bezoekers. Zo hoorden we onder andere dat men de verhouding van prijs en kwaliteit van de horeca niet in balans vond. Bas Rietvelt, Head of Hospitality, ging aan de slag met de klantfeedback en voerde de afgelopen maanden veel ontwikkelingen door. Hij vertelt onder andere over het vernieuwde horecapunt dat openging tijdens de 50PlusBeurs. Daarnaast praat hij ons bij over de keuzes die hij maakt om de horeca naar een hoger niveau te tillen.
Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Jaarbeurs speelt en hoe we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Noa Vermaak werkte eerst als exhibitor service medewerker en maakte onlangs de overstap naar sales support medewerker voor KreaDoe en Vakantiebeurs. Daarnaast zet ze zich actief in voor WEY; de personeelsvereniging van Jaarbeurs.
Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Jaarbeurs speelt en hoe we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Marleen van Soest is Brand Marketing Manager en vertelt hoe zij zorgt dat Vakantiebeurs en KreaDoe echt een uitje wordt voor bezoekers.
Het is nooit te vroeg om te beginnen met het plannen van een betoverend kerst- of eindejaarsevenement! Ben jij degene die verantwoordelijk is voor het organiseren van dit feestelijke samenzijn voor je collega's of relaties? Lees verder voor 7 inspirerende ideeën en praktische tips om jouw evenement te transformeren tot een magische herinnering, met inzichten van account- en eventmanager Anke Verstraten.
Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Jaarbeurs speelt en hoe we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Michel Sturkenboom vertelt over zijn werkzaamheden als souschef van Jaarbeurs.
Al meer dan 100 jaar verbindt Koninklijke Jaarbeurs mensen met elkaar. Onze locatie is bekend geworden door de kracht van fysieke ontmoeting; door beurzen, evenementen en congressen bijvoorbeeld. En nu, anno 2023, kan verbinding leggen, kennis delen en netwerken ook op andere manieren dan enkel fysieke aanwezigheid. Via kennisplatformen als Computable, Dutch Health Hub en Bouw & Installatie Hub. En via Demand Generation; een nieuwe dienst waarmee we partners helpen om kwantitatieve en kwalitatieve leads te ontvangen. Robert Riphagen vertelt er meer over.
Er zijn verschillende manieren om je live event te promoten en je bereik te vergroten. Een slim geïntegreerde strategie omvat onder andere social media, e-mailmarketing, blogs en natuurlijk een media campagne. Maar er is nog een slimme tool om je doelgroep warm te houden in aanloop naar je live event. Namelijk: door een online event te organiseren. Sr. Brand Marketeer Hadewych Versnel van Jaarbeurs legt de vijf hoofdredenen uit om een online event in te zetten voor je (vak)beurs.
Ontdek hoe kleuren een evenement kunnen beïnvloeden en leer hoe je kleurenpsychologie kunt toepassen bij het organiseren van onvergetelijke evenementen. Leer de kracht van kleuren en gebruik deze kennis om de juiste sfeer en emoties te creëren voor een geslaagd evenement.
Ontdek de 7 praktische tips om echt impact te maken met je online event. Leer hoe je een boeiende en interactieve ervaring creëert, investeert in professionele audio- en videokwaliteit, en gebruikmaakt van een externe opnamestudio. Vergroot de betrokkenheid van je publiek en maak van je online event een onvergetelijke ervaring. Lees nu verder!