Jaarbeurs wint twee internationale UFI Awards

Tijdens het jaarlijkse UFI Global Congress neemt Koninklijke Jaarbeurs twee internationale awards in ontvangst. De Sustainability Award 2022 en de Digital Innovation Award 2022. Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “We zetten continu stappen om in 2030 de meest duurzame en slimme eventlocatie en -organisator van Europa te zijn. Ik ben ongelofelijk trots dat de stappen die we tot nu toe hebben gezet op het gebied van verduurzaming en digitalisering wereldwijd worden erkend. En hier zal het zeker niet bij blijven, de komende periode zullen we nog meer mooie initiatieven aankondigen.”

UFI Sustainable Development Award 2022

Met verschillende projecten binnen Food & Food Waste zorgen we voor een gereduceerde CO2-uitstoot met als uiteindelijk doel om CO2-neutraal te worden. We willen voedselverspilling tegengaan en medewerkers, organisatoren en bezoekers stimuleren om duurzame voedselkeuzes te maken gericht op plantaardig eten. 

Sinds 2019 hebben we bij Jaarbeurs 47.939 kg CO2 bespaard door onze producten duurzamer te maken. Dit is een gemiddelde 15.980 kg CO2 per jaar. De afgelopen jaren waren door de impact van de COVID-pandemie geen normale jaren. We kunnen de komende jaren veel meer gaan besparen. 

Met al deze maatregelen hebben we nu al impact gemaakt! We wonnen de UFI Sustainable Development Award 2022 voor de aanpak en impact die wij tot nu toe hebben gehad om onze CO2-uitstoot te reduceren.

Lees meer

UFI Digital Innovation Award 2022

Deze innovatieve Jaarbeurs Live app bundelt verschillende functies, zoals ticketing, parkeren, indoor navigatie en crowd control.

Bezoekers kunnen makkelijk de weg vinden in onze hallen en gericht op zoek naar interessante exposanten. Drukte bij verschillende stands kun je er makkelijk mee vermijden. En natuurlijk is in de app veel informatie te vinden over alles wat jouw evenement te bieden heeft. Maak je als bezoeker een account aan in de app, dan kun je ook gemakkelijk je toegangskaarten vanuit de app laten scannen.

Voor exposanten biedt de app diverse interessante mogelijkheden zoals:

  • Advertising: Op verschillende prominente posities in de app kun je jouw advertenties plaatsen.
  • Onsite navigatie: Bezoekers kunnen met de plattegrond jouw stand gemakkelijk vinden. 
  • Proximity marketing: Met de app kun je gericht berichten sturen naar de relevante bezoekers

Voor de ontwikkeling van de Jaarbeurs Live app wonnen we de UFI Digital Innovation Award 2022, uitgereikt door de wereldwijde associatie van evenementenlocaties en -organisatoren, UFI.

Lees meer