foto kuijpers

Nieuwjaarsontbijt voor 1.100 medewerkers: Kuijpers kiest voor Jaarbeurs vanwege duurzaam karakter

De eerste week van je nieuwe baan en gelijk een nieuwjaarsontbijt organiseren voor meer dan duizend medewerkers. Het overkwam Ruben van den Nieuwenhof, medewerker Marketing & Communicatie bij Kuijpers. Het ontbijt moest een combinatie worden van de lancering van de nieuwe huisstijl en om alle medewerkers samen te brengen. Hij kreeg een belangrijke eis mee voor de selectie van de locatie: duurzaam. Kuijpers heeft namelijk duurzaamheid hoog op de agenda staan, de evenementenlocatie moest daar naadloos op aansluiten. Jaarbeurs voldoet aan die hoge eis. Samen met collega Kim Flach en manager Angela Petrillo zette Ruben een nieuwjaarsontbijt vol allure op touw in het Beatrix Theater van Jaarbeurs: ‘Iedereen was razend enthousiast.’

Als technologisch verduurzamer maakt Kuijpers omgevingen gezonder, groener en slimmer. Een belangrijk speerpunt hierbij is duurzaamheid. Kuijpers wil de gebouwde omgeving versneld toekomstbestendig en gezond maken. Samen met haar 1500 medewerkers werken ze aan het doorgeven van een betere wereld aan de volgende generatie. In 2021 bestond het familiebedrijf 100 jaar. Vieren ging wel, maar corona zette helaas een streep door het plan om met alle collega’s samen te komen. Mede daarom koos het bedrijf om de lancering van de nieuwe huisstijl aan te grijpen als de perfecte gelegenheid om nu wel een grote ontmoeting op touw te zetten. Hoe? Door met alle medewerkers te ontbijten in het Beatrix Theater van Jaarbeurs. 

foto kuijpers

Duurzaamheid als eis

Ruben was net begonnen aan zijn nieuwe baan bij Kuijpers en werd verantwoordelijk voor de selectie van de evenementenlocatie. ‘Duurzaamheid is voor ons heel belangrijk. Daarom wilden we dit op een locatie doen die deze visie deelt. We selecteerden vijf locaties, maar we hadden direct een match met Jaarbeurs.’ Angela vult aan: ‘De duurzame ambitie van Jaarbeurs past zo goed met hoe wij naar de wereld kijken. Dat viel gewoon op z’n plek. Daarnaast, toen we dit terugkoppelden met de andere locaties, begrepen ze onze keuze. Jaarbeurs staat bekend als aanjager op dit gebied.’ 

‘Duurzaamheid is voor ons heel belangrijk en wij wilden een locatie die deze visie met ons deelt. Hierdoor hadden wij direct een match met Jaarbeurs.’

Theatershow vol beleving

Het bleef niet bij ‘enkel’ een ontbijt voor alle medewerkers. Kuijpers organiseerde bovendien een complete show vol beleving in het theater. Dagvoorzitter Tiemen Smit praatte alles aan elkaar en directeur Aukje Kuypers hield een inspirerende toespraak. De nieuwe huisstijl werd gelanceerd en internationaal breakdancer Redouan Ait Chitt (Redo), die een meervoudige fysieke beperking heeft, vertelde over wat je met doorzettingsvermogen kunt bereiken. Angela: ‘Ook dit was een haakje naar verduurzaming. Een betere wereld doorgeven aan de volgende generatie gaat immers niet vanzelf, maar met doorzettingsvermogen kan je veel bereiken. Redo’s verhaal was in dat opzicht echt inspirerend.’  

foto kuijpers

Meedenken voor het beste resultaat

Al met al een fantastische show, met razend enthousiaste collega’s in de zaal. Ruben: ‘We hebben samen met Artishock events & marketing veel tijd gestoken in het programma. Onze mensen komen op de vroege maandagochtend vanuit alle hoeken van Nederland. Het moest echt de moeite waard zijn. De locatie hielp daar enorm bij. Natuurlijk vanwege de theatersetting, maar ook door Jaarbeurs zelf. Ze dachten creatief mee om het programma vetter te maken.’ Angela voegt toe: ‘We organiseren regelmatig events en zien ook hoe andere bedrijven dit doen. Er zijn locaties die bijvoorbeeld niet met je mee denken, eigenlijk alleen een ruimte verhuren. De mensen van Jaarbeurs daarentegen zijn super kundig en stuurden er echt op aan om het theater optimaal te gebruiken. Hun adviserende rol en enthousiasme hielp ons de puntjes op de i te zetten.’

Openstaan voor gesprek

Het team van Kuijpers kijkt tevreden terug op de (eerste) samenwerking met Jaarbeurs. Ruben: ‘Het is de manier waarop ze communiceren en open staan voor gesprek. Het meedenken met ons en het optimale uit het programma helpen halen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles vlekkeloos verloopt, want er kan altijd iets onverwachts gebeuren. Maar het is hoe je daarmee omgaat. Onze bussen met medewerkers waren een half uur te vroeg en kwamen tegelijkertijd aan. De foyer stond gelijk vol, wat een beetje chaotisch was. Jaarbeurs zocht ter plekke een oplossing en stond na afloop open voor een eerlijke evaluatie en een goed gesprek.’

foto kuijpers

Een mooie samenwerking

Als het aan het team Kuijpers ligt, is dit het begin van een mooie samenwerking: ‘Weliswaar was dit ontbijt een unicum vanwege de omvang, dat doen we niet snel nog een keer. Maar Jaarbeurs heeft meer ruimtes, we hebben diezelfde dag voor een bijeenkomst met nieuwe medewerkers bijvoorbeeld gebruik gemaakt van de andere vergaderfaciliteiten.’  
 

foto corry

Wil je ook een event organiseren in het Beatrix Theater?

Accountmanager Corry

Meer weten over het Beatrix Theater of onze andere congreszalen? Neem contact met mij op voor alle mogelijkheden. 

events@jaarbeurs.nl  +31(0)30 295 58 81

Meer business-cases lezen?

gameforce
Case

Tienduizenden gamers reizen af naar ultieme beleving in Jaarbeurs

Adventure games, Role-playing, Real-time strategy, bordspellen, racing...en dat allemaal op één locatie. Het was alles waar menig gamer op had gewacht. In België is het al jaren hét event voor de gamingindustrie en nu kwam de grootste gamebeurs van de Benelux naar Nederland. Koninklijke Jaarbeurs...
Lees meer
Frankwatching-STE-by-MichielTon-websize-11.jpg
Case

Frankwatching over de meerwaarde van een live-event

Op het veelzijdige platform van Frankwatching worden dagelijks tientallen artikelen, infographics en video’s geplaatst door honderden verschillende experts. Sinds 2013 gaat de organisatie een stapje verder en deelt ze ook haar kennis bij live events. We spreken Alieke Ingerman, productmanager Events, over hun grootste event bij Jaarbeurs.
Lees meer
HKU
Case

Van fysieke HKU-dag naar online spektakel: hoe doe je dat? Jaarbeurs schiet te hulp.

Wederzijdse waardering en een flexibele instelling. Dat is wat Dennis Voortman en Marten de Paepe zeggen over hun samenwerking met Jaarbeurs . Begin dit jaar werden ze door de coronamaatregelen praktisch gedwongen om de HKU-dag met een kleine duizend bezoekers volledig om te katten naar een online...
Lees meer