online event podcast studio webinar livestream

Samen sterk: Het geheim achter succesvolle (online) evenementen

Een event, webinar of congres organiseren vraagt veel tijd en planning. Daarom werken veel organisaties met een tussenpersoon om deze taken uit handen te nemen. Een van die bedrijven die dit soort zorgen overneemt, is SOLA Business Services B.V. Oprichtster Ingrid Solleveld organiseert jaarlijks frequent webinars bij Jaarbeurs Studio en vertelt hoe belangrijk een goede samenwerking is tussen de eventlocatie en organisator.  

‘Bij SOLA hebben we een diepgewortelde motivatie om bedrijven te helpen. Dat varieert van het organiseren van congressen tot ondersteunend werk. We zijn de motor van een bedrijf; we organiseren bijvoorbeeld webinars en ondersteunen daarnaast ook het secretariaat. We gaan niet zozeer over de inhoud, wel over het meedenken en de uitvoering. Omdat we zoveel uit handen nemen, is het fijn om bij de uitvoering met vaste partijen te werken. Dat schakelt snel.’ 

Jaarbeurs Studio online talkshow organiseren.jpg

Tijd voor iets professioneels

Op de vraag hoe ze terecht is gekomen bij Jaarbeurs Studio, blikt ze terug naar de coronaperiode: ‘Iedereen ging op zoek naar alternatieven. De grote webinars werden opgezet en we gingen via de digitale wereld verder.’ Ze noemt het een trial and error: ‘In het begin was dat lachen, ik heb alles voorbij zien komen. Mensen waarbij de microfoon niet aan staat, een hond die op de achtergrond blaft en een kaketoe die op een schouder meekijkt. Maar gaandeweg denk je toch: we moeten dit op een professionelere manier doen. Toen kwam ik in contact met Jaarbeurs Studio.’

"Gaandeweg denk je toch: we moeten dit op een professionelere manier doen. Toen kwam ik terecht bij Jaarbeurs Studio."

Elkaar goed aanvoelen

Inmiddels komt ze meerdere malen per jaar bij Jaarbeurs en kan ze, zoals ze zelf zegt, lezen en schrijven met de Utrechtse evenementenorganisatie. ‘Jaarbeurs is easy going. Het gaat gewoon makkelijk. Mijn accountmanager Bas voelt ons haarfijn aan. In het begin was het een ontdekkingstocht met elkaar; we zagen bijvoorbeeld elke keer verschillende mensen van de techniek. Ik heb dat aangegeven bij Bas. Het is bijzonder om te zien hoe hij omgaat met feedback, hij heeft dat goed opgepakt. We hebben nu altijd dezelfde contactpersonen. Zij weten hoe ik werk en wat ik belangrijk vind. Dit is top geregeld. Als ik aankom, ligt de sleutel klaar, kan ik naar binnen, zijn er voldoende microfoons en is de lunch geregeld. We weten wat we aan elkaar hebben en kunnen snel schakelen met z’n allen. Dat scheelt echt een hoop tijd.’    

We weten wat we aan elkaar hebben en kunnen snel schakelen met z’n allen.

Jaarbeurs Studio online talkshow organiseren.jpg

Mensenwerk

Ingrid moet ondertussen lachen, want ze denkt terug aan een moment waarop iedereen ineens letterlijk snel moest schakelen. ‘Een paar webinars geleden waren we bezig met een live opname en werd er ergens in het pand geboord. Niet gek natuurlijk, want iemand op de derde verdieping kan niet weten dat er beneden een opname bezig is. Het was machtig mooi om te zien hoe snel iedereen hierop anticipeerde. De techniek belde met Bas en hij ging er als een speer achteraan. Het was snel afgelopen. Soms gaan er nou eenmaal dingen anders dan gepland, maar áls dat gebeurt, dan wordt het gelijk opgepakt.’ 

Jaarbeurs Studio online talkshow organiseren.jpg

Meer bieden dan nodig

Ingrid heeft een intrinsieke behoefte om mensen te helpen. Ze ziet daarin een overeenkomst met Jaarbeurs. ‘Wij willen altijd een stapje beter zijn – de vraag voor zijn. Bij SOLA is het de standaardregel om op een dag bij minimaal één contact boven op onze standaard customer service een extra schepje premium service te geven. Gewoon door net wat extra aandacht te geven. Ik merk precies hetzelfde bij Jaarbeurs. Ze begrijpen hoe het werkt. En dat is echt niet bij elke evenementenlocatie zo. Ik ben gewoon een hele tevreden klant die plezier haalt uit het contact met de mensen van Jaarbeurs.’

Bas Sterrenburg

Ook een event organiseren in Jaarbeurs Studio

Bas Sterrenburg - Accountmanager online en hybride events

Meer weten over Jaarbeurs Studio? Ik vertel je graag meer over alle mogelijkheden!

events@jaarbeurs.nl  +31(0)30 295 58 81

Cases

Trading Card Games Jaarbeurs
Case

Waarom Jaarbeurs is uitgegroeid tot dé hotspot voor Trading Card Games

Utrecht en Koninklijke Jaarbeurs zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Want wie Utrecht zegt, zegt Jaarbeurs. En andersom. Tegenwoordig hebben ze nog een gemene deler, want samen hebben ze zich ontpopt tot een mekka voor liefhebbers van Trading Card Games (TCG). Vanuit alle hoeken van de wereld komen TCG-fans naar Jaarbeurs om kaartspellen van onder andere One Piece, Pokémon, Magic the Gathering en Yu-Gi-Oh! te spelen.
Lees meer
Rabobank 125 jaar medewerkersfeest bij Jaarbeurs Utrecht Evenementenlocatie
Case

Rabobank organiseert festival voor 10.000 man bij Jaarbeurs

Een compleet evenement voor 10.000 medewerkers organiseren in ongeveer drie weken tijd. Onmogelijk, zou je zeggen. En toch deed Rabobank het. Ter ere van het 125-jarig bestaan werd alles uit de kast getrokken voor een immens groot feest bij Koninklijke Jaarbeurs. Hoe ze dit klaarspeelden in zo’n korte tijd? Eventmanager bij de Rabobank, Hester Wilms onthult: ‘Wederzijds vertrouwen in elkaar.
Lees meer
PTG
Case

PTG/e kiest voor Jaarbeurs als vaste opleidingslocatie

Van ‘incidenteel’ een vergaderruimte huren bij Koninklijke Jaarbeurs naar 25 dagen per jaar een vaste zaal om postacademische cursussen te geven. Polymer Technology Group Eindhoven (PTG/e BV) heeft sinds een jaar ‘een nieuwe strategische plek’ gevonden bij het vergadercentrum Jaarbeurs MeetUp in het Beatrixgebouw in Utrecht. Tijd voor een evaluatie. Waarom kiest deze onderzoeks- en kennispartner specifiek voor Jaarbeurs en wat maakt het een geschikte locatie voor hun opleidingen?
Lees meer
Vilans testimonial zorgcongres bij Jaarbeurs Beatrix Theater
Case

Klant aan het woord: Vilans over succesvol samenwerken tijdens hun congres bij Jaarbeurs

Bij Jaarbeurs streven we ernaar om elke samenwerking tot een succes te maken. Daarom zijn we trots om een nieuwe testimonial video te presenteren waarin Vilans, expertisecentrum voor langdurige zorg, hun ervaring deelt over het organiseren van hun congres in ons Beatrix Theater. Bekijk het interview en ontdek wat Vilans te zeggen heeft over onze locatie, faciliteiten en ondersteuning tijdens het organiseren van hun congres.
Lees meer
Vakbeurs Openbare Ruimte
Case

Jaarbeurs en Vakbeurs Openbare Ruimte: samen naar succes

Verdubbeld in oppervlakte. Dát gebeurde er toen ExpoProof besloot om de Vakbeurs Openbare Ruimte te verplaatsen naar de hallen van Koninklijke Jaarbeurs. Wat volgt is een nauwe samenwerking waar ‘begrip voor elkaars situatie’ de boventoon voert. Marcel Beelen, COO ExpoProof, vertelt er meer over.
Lees meer
Geheugenpolidag
Case

Kracht van vertrouwdheid: Jaarbeurs als gastheer van Geheugenpolidag

‘Dit voelt weer als thuiskomen’ zegt Ellis Verpoort, projectmanager van Congress Care, als ze weer bij Koninklijke Jaarbeurs binnenstapt. Sinds een paar jaar organiseert Congress Care in opdracht van Nederlands Geheugenpoli Netwerk (NGN) elk jaar in de eerste week van november, de Geheugenpolidag bij Jaarbeurs. Ze is nog steeds blij met de keuze voor de congreslocatie in Utrecht.
Lees meer