Glory

Een persconferentie die wereldwijd live te volgen is? Dat (kick)boksen we voor elkaar!

Heel even was Koninklijke Jaarbeurs op donderdag 12 januari het middelpunt van de wereldwijde kickboks community. Niet omdat er gevochten werd, maar omdat kickboks organisatie GLORY dé titanenstrijd van 2023 aankondigt voor de internationale media. Terwijl in de hallen beneden de Vakantiebeurs was losgebarsten en duizenden bezoekers op zoek gingen naar de mooiste bestemmingen ver weg en dicht bij, stijgt op de eerste etage van het beurs- en congresgebouw de spanning. Wat is er aan de hand met de King of Kickboxing, Rico Verhoeven? 

In één van onze coolste zalen, de Polar, presenteerde GLORY de aankomende confrontatie van hun heavy weight kampioen. Enkele honderden journalisten en genodigden waren er fysiek bij. Zij konden vragen stellen aan ‘the King’ en zijn uitdager, Antonio Plazibat. Maar het evenement was ook wereldwijd live te volgen voor media en fans. Het aangekondigde gevecht, maar ook de blessure van Rico, zorgen al tijdens de persconferentie voor koppen op de nieuwssites.

glory

De presentatie op de rode loper, de persconferentie zelf en de 1-op-1 interviews na afloop: alles verliep zonder kleerscheuren. Neelke Kok, PR Manager bij GLORY Kickboxing, kijkt tevreden terug: “We zochten een centrale plek in het land, goed bereikbaar vanaf Schiphol. Ik kende de Jaarbeurs al goed en had er alle vertrouwen in dat we in Utrecht snel en gemakkelijk konden schakelen. Dat is gelukt. Uiteindelijk gaat het er vooral om wat de pers en de gasten ervan vinden. Die waren erg enthousiast over de mooie locatie en blikken er tevreden op terug. Diezelfde avond noemde de presentator in het NOS Sportjournaal onze persconferentie ‘een gelikte show’. Dat is waarvoor we het doen.”

glory

Ook accountmanager Myrthe Dekker is trots op het evenement: “Het is niet de eerste internationale persconferentie in de Jaarbeurs, maar een media evenement geeft altijd een bijzondere dynamiek. Het is belangrijk om in de voorbereiding en tijdens de uitvoering zo flexibel mogelijk te zijn. We hebben in een heel kort tijdsbestek alles kunnen regelen. Het tijdsverschil met de opdrachtgevers in de VS maakte dat nog extra uitdagend. Samen met onze partner Heuvelman, het team van Videoland en niet op de laatste plaats de mensen van onze opdrachtgever GLORY hebben we snel gewerkt en zijn we blij met een mooie prestatie!” 

Een belangrijk element in de organisatie was de vertrouwelijkheid ervan – dat het evenement überhaupt ging plaatsvinden moest tot het laatste moment stil worden gehouden. Myrthe: “Dat komt niet vaak voor, dat je in stilte iets moet voorbereiden. Maar we zijn zeker wel gewend om in vertrouwen events te organiseren, als de opdrachtgever daarom vraagt. Ook overheden vragen ons dat wel eens. Die discretie mogen onze cliënten verwachten.”

Het nieuws over de knie van Rico is eind van de middag wereldwijd bekend. De King of Kickboxing baalt ervan. Hij verontschuldigt zich naar zijn tegenstander en naar zijn fans, ook al kan hij er zelf niet zoveel aan doen. Antonio Plazibat hoopt op een spoedig herstel van Rico, zodat ze elkaar snel in de ring kunnen treffen. En nee, hij gaat zich niet focussen op deze zwakke plek van zijn opponent. De mannen krijgen een staande ovatie van de zaal voor hun sportiviteit. Terwijl iedereen terug kan kijken op een geslaagde bijeenkomst, kijken de kampioenen én de fans reikhalzend uit naar de sportieve ontmoeting van beide mannen. We wensen ze allebei heel veel succes.

Glory
Myrthe Dekker

We helpen je graag

Accountmanager Myrthe 

Op zoek naar een congreslocatie in Utrecht? De Polar is de perfecte plek voor jouw congres. 

Meer weten? Neem contact met mij op voor alle mogelijkheden. Of kom langs en ervaar zelf de vele mogelijkheden van ons congrescentrum.

events@jaarbeurs.nl  +31(0)30 295 58 81

FleurvandenBerg Accountmanager Congressen Jaarbeurs
Blog

Jaarbeurs door de ogen van: Fleur van den Berg

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Fleur van den Berg is account- en eventmanager congressen en is lid van het ‘Jaarbeurs Green Team’. Ze adviseert klanten en medewerkers graag hoe ze een duurzaam event kunnen organiseren.
Lees meer
KreaDoe
Nieuws

Creatief hobbyen populair: KreaDoe Lentefestival trekt recordaantal bezoekers

Utrecht, 24 april 2024 – Nederlandse en Belgische creatievelingen kwamen afgelopen weekend samen tijdens de derde editie van het KreaDoe Lentefestival. Het creatiefste festival van de Benelux trok zo’n 24.000 bezoekers, een kwart meer dan de vorige editie. De organisatie kijkt terug op een succesvolle editie met zeer enthousiaste reacties van exposanten en bezoekers. Marleen Rompen, beursmanager KreaDoe Lentefestival: “Samen met 225 exposanten boden we een beurs bomvol beleving. Het was een enorm drukbezochte editie met veel jonge creatievelingen. Zij ontdekten de nieuwste hobby’s, ontmoetten hun favoriete influencer en shopten talloze lifestyle producten. Ik kijk mega trots terug op deze bruisende editie!”
Elsbeth
Blog

Online reis van onze exposanten in kaart

Bij Koninklijke Jaarbeurs brengen we continu verbeteringen aan om samen met onze exposanten nog succesvollere evenementen te organiseren. We vragen daarbij input van onze klanten en bezoekers. Eén van die manieren is onze focusgroep/klantarena, waarbij we een groep exposanten uitnodigen om met elkaar en met ons over een specifiek onderwerp de diepte in te gaan en ervaringen te evalueren. Het onderwerp was deze keer het MyJaarbeurs portaal. Hét online platform waar exposanten hun deelname kunnen voorbereiden. We nodigden tien exposanten uit om hun ervaringen met ons te delen tijdens een klantfocusgroep.
Lees meer
Zorg&ict
Nieuws

Drukbezochte vakbeurzen Zorg&’24 in Koninklijke Jaarbeurs bomvol innovaties en oplossingen

Utrecht, 18 april 2024 – De organisatie van de Zorg&’24 vakbeurzen kijkt terug op een drukbezochte succesvolle editie met zeer tevreden reacties van exposanten en bezoekers. Koninklijke Jaarbeurs organiseerde naast de vakbeurs Zorg & ict twee nieuwe zorgvakbeurzen: Zorg & food en Zorg & facility. De vakbeurzen trokken gezamenlijk ruim 32.500 bezoekers. Met het thema ‘Fit for the future’ inspireerden meer dan 350 exposanten en 400 sprekers bezoekers over innovaties en oplossingen op het gebied van digitale transformatie, duurzame voeding en facilitaire zaken.
DHW
Nieuws

Dutch Health Week overtreft verwachtingen met ruim 55.000 bezoekers

Utrecht, 18 april 2024 – Domstad Utrecht was afgelopen week het kloppend hart van mentale gezondheid en fitheid tijdens de Dutch Health Week. De organisatie en samenwerkende partijen kijken terug op een succesvolle editie met ruim 55.000 bezoekers. Van zondag 7 tot en met zondag 14 april vonden verspreid door de stad allerlei activiteiten plaats voor bewoners en zorgprofessionals. Van een sportles, een concert van het alzheimerkoor, een expositie bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), een open dag bij bloedbank Sanquin tot verschillende zorgvakbeurzen bij Koninklijke Jaarbeurs. Tijdens Culturele Zondag Beating Heart, gaf burgemeester Sharon Dijksma het startschot van de Dutch Health Week. Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: “Het bruiste in de stad, de interesse in activiteiten was enorm. We hebben samen met veel Utrechtse organisaties, van klein tot groot, een mooie basis neergelegd voor volgende edities.”
Congrescoaches
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs introduceert campagne Congrescoaches

Utrecht, 17 april 2024 – Vandaag lanceert Koninklijke Jaarbeurs de campagne ‘Congrescoaches’. Met deze campagne wil zij zich met haar kennis en kunde onderscheiden als dé congres- en vergaderlocatie van Nederland. De afgelopen twee jaar won Jaarbeurs de gouden award voor beste congreslocatie van het land vanwege haar persoonlijke begeleiding bij het organiseren van congressen en vergaderingen. Om dit over het voetlicht te brengen introduceert de Utrechtse evenementenlocatie de congrescoaches in haar nieuwste campagne.